Ze słońcem na twarzy


 

…i pytam nieco retorycznie: dlaczego mnie tam nie ma:) szaleństwa! szaleństwa mi się chce!!!

Czas umyka mi zbyt szybko i boję się , że nie doczekam do kolejnego zachwytu …

Zamykając oczy otwieramy ciemność
i zagarnia nas bezkształt

po nitce
uczepionej ściany oddechu
wspinamy się
do możliwości kłębka
nie wiedząc czy był nam dany

palce opukują
palce ranią się o dźwięki
palce cofają się poparzone zbyt bliskim sygnałem

„przerażająca figura
której środek wszędzie a obwód nigdzie”
także w nas mieszka.

U. Kozioł

spacer1fot. Mrsdalloway

Poniedziałkowy spacer, twarz smagana orzeźwiającym wiatrem i łagodnym dotykaniem słońca.
To za sprawą nostalgii, wewnętrznego rozedrgania i uczucia wszechogarniającego szczęścia.
Patrzyłam na drzewa i zastanawiałam się nad tym jak długo taki właśnie krajobraz uda nam się zachować. Zdałam sobie sprawę, że może kontempluję zupełnie inny widok, niż Ci, którzy byli tu przede mną kilkadziesiąt lat temu.

spacer2

fot. Mrsdalloway

Czy zmieni się coś jeszcze?
Pochodzę do takich miejsc na palcach, ze zdumieniem w oczach. Z szacunkiem do ciszy i spokoju.
Z czułością dla drzew, szemrzącej wody i tych wyschniętych stert kamieni, trwających niewzruszenie, na przekór nurtowi rzeki. 

spacer3

fot. Mrsdalloway


Odpoczywam, wypełniając nozdrza zapachem budzącej się ze snu natury…

Dzień dobry!

spacer4 

fot. Mrsdalloway

 i na końcu ta trąbka…

 

Little darling, don’t you see the sun is shining 
Just for you, only today 
If you hurry you can get a ray on you, come with me, just to play 
Like every humming bird and bumblebee 
Every sunflower, cloud and every tree 
I feel so much a part of this 
Nature’s got me high and it’s beautiful 
I’m with this deep eternal universe 
From death until rebirth 

This corner of the earth is like me in many ways 
I can sit for hours here and watch the emerald feathers play 
On the face of it I’m blessed 
When the sunlight comes for free 
I know this corner of the earth it smiles at me 
So inspired of that there’s nothing left to do or say 
Think I’ll dream, ’til the stars shine 

spacer5