Wobec różnorodności /In view of the diversity


Angelica Dass  urodziła się w 1979 roku, w Rio de Janeiro w Brazylii . Mieszka i pracuje w Madrycie. Urzekł mnie jej projekt – Humanae. Artystka  poprzez fotografie kataloguje kolory ludzkiej skóry portretowanych przez siebie osób wg. systemu identyfikacji kolorów Pantone.

twarzW każdym ze zdjęć  kolor tła odpowiada odcieniowi porównanemu z próbnym fragmentem zdjęcia skóry danej osoby.Zawsze byłam i nadal jestem otwarta na różnorodność  Takie prace jak ta przypominają mi o wielości, kolorycie, o rozmaitości otaczającego świata i nas – takich podobnych i takich różnych. I to mnie wzrusza – zawsze. Może takie prace pozwalają dostrzec, że do tej pory nieco stereotypowo patrzyliśmy na rozmaitość , identyfikując zaledwie „białych” i „czarnych”. Jej praca ma szanse otworzyć nas na to co „inne”.
Projekt jest nieustannie aktualizowany.