Szepty emocji…ulotność chwil


„minąłeś
minęłam
już nas nie ma
a ten szum wyżej
to wiatr
on tak będzie jeszcze wieczność wiał(…)”

ulotna chwila

Jesteś powietrzem,które drzewa pieści
rękoma z błękitu
Jesteś skrzydłem ptaka,
który nie trąca liści
Płynie
Jesteś zachodnim słońcem
pełnym świtów
Bajką ze słów,które mówi się
westchnieniem
Czym Ty jesteś?
Dla mnie – świeżą wodą
wytrysłą na skawrnej pustyni
sosną ,która cień daje
drżącą osiką,która współczuje
dla zziębnietych -słońcem
dla konających-bogiem
Ty rozbłysły w każdej gwieździe
której na imię miłość…

Halina Poświatowska

Za taką muzykę kocham Ennio Morricone

Fot. Dzięki Yodamanu

Oto się rodzi wobec świata nowa bajka nowy sen
Nie będzie skrzatów, krasnoludów tylko nastrój, tylko dźwięk.
Jeżeli serca wam nie spłoną to na darmo szukam słów.
Jeżeli zadrżą i załkają, to w poezji mieszka Bóg.

Niech pada deszcz
Niech wieje wiatr
Ulotność spraw
Zostaje w nas

Z moich wieczorów,uzbierałem meteorów srebrny kosz
Z moich podróży same kształty, które tworzą ciepły dom
Wszystko przynoszę wam i daję jak pachnący jasny chleb
Byśmy się wzajem przekonali jak smakuje nowa pieśń

Niech pada deszcz
Niech wieje wiatr
Ulotność spraw
Zostaje w nas

Już ich nigdy nie odnalazłem — tak szybko utraconych…
tych oczu pełnych poezji, tej młodej twarzy…
gdy się ściemniało na ulicy…

Już ich nigdy nie odnalazłem — podarował mi je zwykły przypadek,
a ja tak łatwo się ich wyrzekłem,
a potem w takiej męce za nimi tęskniłem.
Tych oczu pełnych poezji, tej bladej twarzy,
tych warg — już nigdy nie odnalazłem.

Konstandinos Kawafis

…i wzruszająca muzyka Michała Lorenca…tego się słucha z drżeniem serca…

Fot.Edouard Boubat

Wracaj często i zagarniaj mnie,
uczucie, które kocham, wracaj i mnie zagarniaj —
gdy się roznieca w ciele pamięć
i we krwi pulsuje dawne pragnienie,
gdy wargi i skóra pamiętają,
a rękom się zdaje, że dotykają znów.

Wracaj często i mnie zagarniaj w nocy,
gdy wargi i skóra pamiętają…

Konstandinos Kawafis