„Aparat to zegar do fotografowania”


 

Na dobry początek…

„Moją pracę dedykuję chwili[…] „Każdy może oglądać, ale nie zawsze widzi.”
André Kertész
Urodzony w Budapeszcie w 1894 roku. Samouk- fotograf. W 1925 roku wyemigrował do Paryża, jako część grupy Dada. Pod koniec lat 30-tych zamieszkał w USA i pracował dla wydawcy Conde Nast.

fot. Kertesz

Myślałam o tym zdjęciu. To nie twarz kobiety, ale dłoń skupia moją uwagę. Próbuję sobie dopowiedzieć kim jest mężczyzna; to nie jest zadbana dłoń. Sposób w jaki obejmuje tę kobietę. Tak, to jest to co lubię w fotografowaniu. To mnie zaciekawia.

fot. Kertesz
Patrząc na to zdjęcie nie myślę jedynie o grze świateł i cieni, ale o tym co jest nienamacalne o przeszłości, o tym co się tutaj zdarzyło.

Fot. Lewis Hine Three Girls on Street 1910 Czy tytuł jest przekorny :)? , bo ja patrzę na mężczyznę.

Fot. Henri Cartier-Bresson
To zdjęcie zawsze mnie rozśmiesza i roztkliwia.

Fot. J.Niepce
Patrzę i myślę – kim są, komu lub czemu się przyglądają, ile dziś mają lat. Bliżej interesuje mnie twarz i wzrok dziewczynki w czapce. Wydaje się być zamyślona.